• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lendo 90%

A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Om man vill söka lån via Lendo så är det ingen idé att söka mer än 90% av sin inkomst även om man har högre belåningsgrad än det? Synpunkter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Om man vill söka lån via Lendo så är det ingen idé att söka mer än 90% av sin inkomst även om man har högre belåningsgrad än det? Synpunkter?

Jag menar när man söker samlingslån och vill använda hela lånet till att betala av andra lån med högre räntor.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det går nog helt klart att få till samlingslån även om man ligger över 90%. Men ligger du precis över kan det vara smart att först komma ner till det. Du lär få något mer erbjudanden då, men framför allt lägre ränta på dina erbjudanden. 90% är nog hos många en gräns av något slag men inte absolut avgörande.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Återkom gärna med hur det går.
 

o c

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
22 Februari 2018
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Fråga lånehandläggaren. olika banker har olika regler, det är inte Lendo som bestämmer. Jag har fått lån både med och utan lösenkrav även om jag har lån på bra mycket mer än 90% av årsinkomst.
 
L

Lycklig man

Gäst
Poäng: 0
Det går absolut även om du har högt blanco, jag har 410k och inkomst på 375k och fick nyss beviljat 250k av marginalen! Så jävla skönt!!!

Trevlig helg och lycka till
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Grattis Lycklig man!
 
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Tack för alla svar. Tror jag nöjer mig med att söka 120 000 om några veckor när en kreditgivare försvunnit och så även en uc-förfrågning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp